سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون از پنجره نو

اشتباه هایی که می تواند جلوه آشپزخانه شما را شلوغ و بی نظم کند

    نظر

اشتباه هایی در چیدمان، که می تواند جلوه آشپزخانه شما را شلوغ و بی نظم کند

آشپزخانه شما تمیز می شود اما اشتباههایی در چیدمان داخلی موجب می شود تا حفظ تمیزی و نظم آن کار آسانی برایتان نباشد. طراحان داخلی حرفه ای ایده هایی دارند که شاید راه حل های خوبی برای رفع این مشکل باشند.

 

اشتباه هایی در چیدمان، که می تواند جلوه آشپزخانه شما را شلوغ و بی نظم کند

 

آشپزخانه شما تمیز می شود اما اشتباههایی در چیدمان داخلی موجب می شود تا حفظ تمیزی و نظم آن کار آسانی برایتان نباشد. طراحان حرفه ای ایده هایی دارند که شاید راه حل های خوبی برای رفع این مشکل باشند.

اولین اشتباه: ندانستن وجه تمایز میان تمیزی و نظم

لزوما هر آشپزخانه تمیزی منظم و زیبا نیست و این یعنی قدرت یک طراحی و چیدمان خوب، بطور مثال قرارگرفتن دستمالهایی تمیز و تا شده بر روی پیشخوان به این معنای نیست که چیدمان خوبی وجود دارد، چراکه اگر شما اجازه دهید که هر چیزی بر روی سطح میز قرار گیرد عملا چیدمانی درهم و برهم رو می توانید انتظار داشته باشید. در حالیکه اگر همان دستمالها متناسب با جایی که به آنها نیاز است آویزان شوند، دیگر نه تنها عامل بی نظمی نیستند، بلکه خود خشی از المانهای زیباساز می شوند.

دومین اشتباه: پیشخوان آشپزخانه را خیلی خالی کردن

چیدمان و طراحی داخلی آشپزخانه

زمانیکه شما پیشخوان آشپزخانه را خالی از هر چیزی می کنید، عملا برای هر فعالیتی ناچارید تا وسایل مختلف را بر روی پیشخوان قرار دهید که طبیعی است الگوی چیدمان خاصی نیز نداشته و بی نظم در کنار هم خواهند ماند و این اولین نقطه برای آشفتگی محیط و بر هم زدن آرامش شما در محیط آشپزخانه است. پس بهتر آن است که وسایلی که بصورت روزانه استفاده های زیادی از آنها می شود، در دسترس بوده و برای هر یک بر روی پیشخوان جایی پیش بینی شود.

سومین اشتباه: درب یخچال پر از برچسب و مگنت

چیدمان و طراحی داخلی آشپزخانه

یکی از کانونهای به هم ریختگی در محیط آشپزخانه درب یخچالی است که پر است از برچسبها، قطعای تزیینی آهنربایی و .. ایین در حالیست که می توان با نصب یک وایت بورد کوچک در جایی از آشپزخانه که تمام یادداشتهای و برچسبهایتان را می توانید روی آن بچسبانید. وقتی که صفحه وایت بورد پر شد، یعنی شما به حداکثر توان خود برای انجام کارها رسیده اید پس شاید بهتر باشد یکبار دیگر کارها، زمان و روش برنامه ریزیتان را بازبینی کنید.

چهارمین اشتباه: قفسه بندی نامنظم

چیدمان و طراحی داخلی آشپزخانه

کابینتهای درب شیشه ای و یا قفسه های بدون درب در محیط آشپزخانه می توان عامل جلوه نامنظم و به هم ریخته آشپزخانه باشد، اگر ظروف مختلف و خصوصا بشقابها بصورت رندوم و نامنظم چیده شده باشد. پس بهتر است یا ظروف را در الگویی منظم بچینیم یا روی شیشه کابینت را بپوشانیم.

پنجمین اشتباه: پر کردن کابینتهای آشپزخانه

چیدمان و طراحی داخلی آشپزخانه

منظم بودن یعنی اتخاذ بهترین تصمیم در مورد اینکه چه چیز را حفظ کنیم و چه چیز را کنار بگذاریم و این در مورد کابینتهای آشپزخانه هم صادق است. پس لطفا تنها چیزهایی را که بیشتر استفاده می کنید در کابینتهای آشپزخانه قرار دهید و مازاد بر آن را کارتن پیچ کرده و در انباری بگذارید.