سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون از پنجره نو

پنج نکته برای دکوراسیون رنگ که باید بدانید

    نظر

رنگها می توانند تاثیر عمیقی بر روی خلق و خو و احساسات انسان داشته باشد ، در واقع رنگها ابزار قدرتمندی برای دگرگونی یک دکوراسیون هستند و برخی معتقدند طیف رنگهای سرخ و آتشین به بیننده حس برانگیختگی و شور را منتقل میکند ،یا رنگ آبی میتواند بعد از یک روز موفق به شما آرامش را هدیه کند و یا رنگ سبز برای تمدد اعصاب مفید است ، اما صاحب نظران معتقدند که : هر بخشی از دکوراسیون داخلی نیاز به درک کاملی از انواع رنگ دارد ، این مطلب به شما کمک میکند که دانسته های خود را از انواع رنگ بالا ببرید .

 

  • اگر تازه کار هستید ، از فضایی برای کسب تجربه استفاده کنید

اگر بار اولتان است که میخواهید دکوراسیون خانه خود را طراحی کنید ، ممکن است رنگ ها باعث ترس شما شود ، بنابراین ابتدا اتاق کوچکی را انتخاب کنید تا بتوانید برای رنگ آن ، آزمون و خطا داشته باشید ، اتاقی که انتخاب میکنید ترجیحا در معرض دید میهمان ها نباشد ، تا نگرانی کمتری از ضعف احتمالی طرح خود داشته باشید .

 توجه داشته باشید ، قبل از هر کاری ، حتی آزمون و خطا یک طرح کلی برای دکوراسیون و به خصوص رنگ آن در ذهن خود داشته باشید  .

 حال با خیال راحت رنگ مورد نظرتان را پیاده سازی کنید !!!

 

  • رنگ سفید فضا را بزرگ تر جلوه میدهد . 

برای بزرگتر دیده شدن فضای منزل خود از رنگ سفید استفاده کنید اما توجه داشته باشید که میتوان از طیف رنگهای متنوع تری از رنگ سفید استفاده کرد ، ته رنگ خاکستری یا آبی به شما کمک خواهد کرد ، طیف سفید و ته رنگ زرد هم فضای خانه را صمیمی و گرم جلوه خواهد داد.

برای بزرگتر جلوه دادن خانه خود از رنگ های خالص استفاده کنید ، از رنگهای مات و کدر دوری کنید .

 

دکوراسیون

 

  • از رنگ های مکمل استفاده کنید

همانطور که بعضی از رنگها در کنار هم فوق العاده به نظر میرسند ، برخی دیگر اصلا ترکیب مناسبی به وجود نمی آورد ، سوال اینست که چگونه رنگهای مناسب را تشخیص دهیم ؟

جواب صاحب نظران برای این پرسش آن است که درباره چرخ رنگ بیشتر بدانیم ، چرا که میتوانیم رنگ های مکمل و قانون های آن را بهتر درک کنیم .

چرخ رنگ

  در چرخ رنگ ، رنگ های که در کنار هم قرار میگیرند ، رنگ های مکمل هستند ، از رنگ های مکمل به عنوان رنگهای اصلی دکوراسیون خود و در کنار آن از طیف های این دو رنگ استفاده کنید و مثلا آبی و سبز و یا نارنجی و زرد که با عث خلق سبکی پرجنب و جوش و جسورانه در عین حال آرامش بخش در چیدمان شما میشود .

 

  • هر رنگ دارای شخصیت اساسی منحصر بفردی است.

همه رنگها با هم یکسان نیستند ، در واقع هر رنگ شخصیتی خاص دارد بنابراین چیزی که برای یک شخص کار کند برای دیگری کار نمیکند ، مثلا رنگ قرمز پر از انرژی و جنب و جوش است و آبی رنگی مغرور و آرام است ، حال این شخصیت ها را متناسب با فضایی که طراحی میکنید با هم ترکیب کنید و از شخصیت رنگ ها لذت ببرید .

 

دکوراسیون رنگ

 

  • دکوراسیون تیره برای فضاهای بزرگ

استفاده از رنگ های تیره اخیرا بسیار محبوب شده است ، ولی هنوز بسیاری از افراد جسارت استفاده از این سبک دکوراسیون را ندارند ، این مدل از طیف رنگ برای فضاهای بزرگ توصیه میشود ، البته سلیقه شخصی شما در نوع استفاده از دکوراسیون تیره موثر است ، برخی معتقد هستند که از این سبک میتوان در محیط های شخصی تر مثل اتاق خواب استفاده کرد در حالیکه تعدادی این سبک را عجیب و ترسناک تلقی میکنند، به نظر میرسد که باید با روحیه و سلیقه هرکس برای طیف رنگ محل زندگیش تصمیم گرفت .

 

دکوراسیون تیره

 

این نکات همه و همه راهنمایی است برای انتخاب بهتر رنگ محل زندگیتان ، ولی مهمترین نکته سلیقه و خلاقیت فرد برای اجرای یک دکوراسیون بر پایه رنگ است، همانطور که تاثیر رنگ بر روحیه انسان بر کسی پوشیده نیست ، به همین سبب انتخاب و اجرای یک رنگ مناسب برای دکوراسیون منزل و محل کارتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

 

برای اطلاع از آخرین محصولات در حوزه دکوراسیون ،  اینجا را کلیک کنید  .